De #1 Glamping Expert

door Nina Heutinck
Bord molke - Vakantiepark Molke - Zuna, Overijssel, Nederland

Glamping stories #2

Glampings introduceert: Glampings’ Stories. Het ontdekken van glamping is wat wij bij Glampings het liefste doen. Graag delen we hier glamping verhalen van ons en van jou. Met Glampings’ Stories vertellen en delen we de mooiste glamping foto’s en verhalen ter inspiratie voor jouw volgende glamping vakantie! Voor deze eerste editie van Glampings’ Stories verbleef Nina een nachtje in de glamping boomhut van Vakantiepark Mölke.

Zuna, Overijssel

Glamping boomhut Vakantiepark Mölke

Na iets meer dan een uurtje rijden komen we aan in Zuna. Het is een koude, maar zonnige dag. Paul parkeert de auto en samen lopen we naar de receptie. Bij de receptie van Mölke worden we vriendelijk begroet en fijn geholpen met onze reservering. We krijgen een informatiemap en natuurlijk de sleutel van onze boomhut. Wat ben ik benieuwd naar hoe de glamping boomhut eruitziet. Met de verse info en de sleutel in mijn hand rijden we met de auto naar onze slaapplek voor de komende nacht.

Na een paar honderd meter verschijnt de boomhut aan de rand van het park. Het is na vier uur en de ondergaande zon schijnt mooi op de boomhut. We stappen uit en lopen naar de houten boomhut toe, ook met een houten trap lopen we naar boven om onze glamping te verkennen. Het eerste deel van de trap leidt ons naar een klein terrasje van de boomhut, hier zul je zomers heerlijk in de zon kunnen zitten, maar voor nu in de winter is dat wat te enthousiast. We lopen nog een klein trapje verder en steken dan de sleutel in het slot.

Ontdek kamperen in een boomhut

Luxe glamping ervaring

De houten boomhut ziet er van binnen net zo houten uit als vanaf buiten, maar dan gezelliger. De gehele ruimte is mooi ingericht en je hebt er eigenlijk alles wat je nodig hebt: een bank, een (eef)tafel een keukentje (inclusief keukengerei), een badkamer en natuurlijk een fijn bed. Het bed is geplaatst in een ouderwetse bedstee die het bed erg knus en speciaal maakt. Daarnaast is er ook een verwarming in de boomhut, waardoor je in de wintertijd er ook goed kan verblijven. Op de eettafel worden we nogmaals vriendelijk begroet met een vrolijke ballon, twee flesjes prosecco en een (ook houten) kaartje waarin Mölke ons welkom heet. Bijna alles in de glamping is van hout gemaakt wat, samen met het kraken van de muren, zorgt voor een echte boomhut sfeer.

We settelen ons in het hoge houten huisje en lopen daarna een rondje door het park. Omdat het januari is zijn er bijna geen gasten, maar het is goed te zien dat je hier vooral in de lente en zomer vanalles kan doen. Er is (voor kinderen) een speeltuin met airtrampoline, een binnenzwembad, een klein haventje waar je met een bootje over de Regge kunt varen, een visvijver en een strandje. Het zou ons zeker leuk lijken om in de zomerperiode nog eens terug te komen.

De volgende dag worden we wakker vanuit de houten bedstee. We hebben de wekker gezet om de zonsopgang te zien, die naar aanraden van de receptie erg mooi is vanuit de boomhut. Niets is minder waar, we zien vanuit het keukenraam en vanaf het terras de zon opkomen. Een uurtje later wordt er aan de deur geklopt om ons een ontbijtmandje te brengen. Deze zit vol met verse broodjes, verschillende soorten beleg, een eitje, appelsap, en wat fruit. Het is een leuk detail dat het ontbijt in een mandje wordt gebracht. We koken de eitjes in onze keuken, zetten thee en dekken de tafel voor het ontbijt. Alles wat we nodig hebben vinden we in de houten keukenkastjes.

Na het ontbijt zit ons verblijf in Mölke er alweer op, maar voordat we naar huis rijden besluiten we de omgeving nog een beetje te verkennen. Eerst pakken we onze spullen in, schieten nog een paar laatste foto’s van de boomhut en checken dan weer uit bij de receptie. Dan rijden we in een kwartiertje naar De Sallandse Heuvelrug waar we door de bossen en natuur wandelen. Door de kou duurt onze wandeling niet heel lang en stappen we snel weer in de auto. Op de terugweg rijden we dwars door de Heuvelrug. Ook vanuit de auto kunnen we genieten van het natuurgebied, want los van een paar tegenliggers is er niets anders te zien dan de natuur voor ongeveer negen kilometer.

Ook brengen we nog een bezoekje aan Zutphen, hier wilden we allebei al een keer naartoe. De hanzestad heeft een gezellig centrum met mooie oude gebouwen en straatjes. Als het begint te sneeuwen vluchten we snel naar binnen voor een kop koffie en een warme chocolademelk om onze mini-vakantie af te sluiten.

Het was een fijne overnachting in de houten boomhut in Mölke, we hebben het erg naar onze zin gehad. Door de verwarming kun je ook zeker een glamping bezoeken in de winter: we hebben het niet koud gehad in de boomhut. Maar we gaan ook graag nog eens terug als het wat warmer weer is!

Zelf ook een nachtje verblijven in de boomhut van Mölke? Of andere fantastische glamping accommodaties in Overijssel ontdekken? Klik hier om te boeken en voor meer informatie.