De #1 Glamping Expert

• Nina Heutinck
    door Nina Heutinck

Glamping Stories #2

Het ontdekken van glamping is wat wij bij Glampings het liefste doen. Graag delen we hier glamping verhalen van ons en van jou. Met Glampings’ Stories vertellen en delen we de mooiste glamping foto’s en verhalen ter inspiratie voor jouw volgende glamping vakantie! Voor deze tweede editie van Glampings’ Stories verbleef Nina een weekend in de safaricottage van Recreatiepark De Boshoek.

Voorthuizen, Gelderland

Safaricottage De Boshoek

De Boshoek ligt in Voorthuizen, een gezellig dorp vlakbij de mooie Veluwe. Het laatste stukje rijden is een route door veel groen en natuur. Bij aankomst worden we vriendelijk begroet en worden we ingecheckt voor onze safaricottage op het safariveld. Aangekomen bij het veld waar onze safaricottage staat, zien we dat het gezellige veldje vol staat met een stuk of 15 prachtige safaritenten! Wij zijn met z’n tweeën, maar het is zeker een leuke plek om met kinderen naartoe te gaan. Het is een fijn grasveld met een speeltoestel in het midden.

We lopen verder naar onze tent en ritsen de ‘deur’ open om te zien hoe het er van binnen uitziet. De tent heeft een ruime woonkamer met een loungebank, eettafel en een open keuken. Verder naar achteren zijn er twee slaapkamers: een met een tweepersoonsbed en een met een stapelbed en bij beide ruimte om je spullen op te bergen. Erg handig! Ook is er een kleine afgesloten vide met een bed voor twee personen. Dit zou voor kinderen een leuke plek zijn om te slapen! In een apart huisje naast de tent vinden we onze privé badkamer, met een douche, wastafel en toilet. Nadat we zijn gesetteld en alles hebben bekeken genieten we van ons terras, welke ook een loungebank heeft. Hier zitten we heerlijk buiten! ‘s Avonds rijden we naar het centrum van Voorthuizen voor boodschappen en om een hapje te eten. Het centrum zit op zo’n 5-10 minuutjes rijden vanaf het park. Eenmaal terug bij onze tent genieten we nog van het mooie weer buiten op de veranda met een drankje voordat we gaan slapen.

We worden heerlijk uitgerust wakker en maken we ons klaar voor de dag. We besluiten om die dag naar Het Nationale Park De Hoge Veluwe te gaan, maar eerst eten we nog een ontbijtje op de veranda. We zetten koffie en eten een croissantje met een gekookt eitje. Hierna kunnen we alle afwas in de vaatwasser zetten, ideaal!

Ontdek de prachtige natuur te voet of met de fiets

De Veluwe

Saffaricottage binnenkant tent - De Boshoek - Gelderland - Nederland

Het is ongeveer een kwartiertje rijden naar de Veluwe, bij de ingang betalen we de entree en kiezen we één van de witte fietsen uit om het park te verkennen. Het is erg fijn weer om rond de bossen en de mooie vlaktes te fietsen. Ook brengen we nog een bezoek aan het Kröller Möller Museum, hier is het erg leuk om door de beeldentuin te wandelen. Na de wandeling door het museum stappen we weer op onze fietsen om terug naar de auto en terug naar De Boshoek te gaan. Onderweg stoppen we in Voorthuizen voor boodschappen voor het avondeten.

De keuken in de safaricottage is goed uitgerust en we kunnen hier een lekkere maaltijd klaarmaken. Ook deze avond zitten we in de avond heerlijk op de veranda. We hebben geluk met het lekkere weer waardoor we goed gebruik kunnen maken van het zitje buiten. Dit wordt onze tweede en laatste nacht in de cottage, het is een ideale accommodatie om een weekend of een week of midweek in te verblijven.

De volgende ochtend worden we wakker met het geluid van veel fluitende vogels, dit draagt zeker bij aan het kampeergevoel, maar dan vanuit een luxe bed. Voordat we uitchecken lopen we nog een rondje over het park. Er zijn verschillende veldjes met verschillende glamping accommodaties en er is ook ruimte voor kamperen met je eigen tent of caravan. Ook is er een binnen- en een buitenzwembad. Hiervoor was het nu wat koud maar hier kun je met warmer weer heerlijk buiten van het water en van de zon genieten! Het was een erg leuk verblijf op De Boshoek. Slapen in de safaricottage gaf echt het fijne kampeergevoel en we hebben lekker veel buiten kunnen zijn. De glamping accommodaties van De Boshoek zijn dus zeker een aanrader voor iedereen die wil gaan luxe kamperen!

Zelf ook een nachtje verblijven in de safaricottage van De Boshoek? Bekijk de accommodatie hieronder om te boeken en voor meer informatie.