Edelweiss - 2 persoons

boeken
  • Personen 2 personen
  • Huisdiervriendelijk Huisdiervriendelijk
  • Eigen badkamer Eigen badkamer
  • Aantal slaapkamers 1 slaapkamer

Highlights van Edelweiss

  • Romantische vakantie in de natuur
  • Met woon-slaapkamer
  • Keuken met vaatwasser
  • Fijn terras met meubilair

Algemene informatie

Edelweiss 2 is een vrijstaand en gelijkvloers chalet dat geschikt is voor 2 personen. Hier beleven gasten een romantische vakantie in de natuur, terwijl in je vakantiewoning een gezellige en gemoedelijke sfeer heerst. Er is een woon-slaapkamer aanwezig. De open keuken is volledig uitgerust met onder andere een vaatwasser, waterkoker en koffiezetapparaat. Het slaapgedeelte wordt door middel van een wandje gescheiden van het woongedeelte en heeft 1 tweepersoonsbed. Ook is er een luxe badkamer met douchecabine, wastafel en zwevend toilet. Op warme zomeravonden is het terras met zitgelegenheid de perfecte plek om de dag af te sluiten. Bij de Edelweiss 2 kun je 1 auto parkeren en er is gratis wifi.

bekijk op kaart

Omgeving

  • Ontdek het leuke Klagenfurt
  • Een uitstapje naar Villach
  • Een actieve dag bij de zomerrodelbaan
  • Een blik in het universum
Lees meer

Faciliteiten en activiteiten bij Edelweiss

Algemeen

  • Airconditioning
  • Wifi (gratis)
  • Rookvrij
  • Hond welkom

Extra’s

  • Bedlinnen (verplicht)
  • Handdoeken (bij te boeken)
  • Keukenhanddoeken (bij te boeken)
  • Opgemaakte bedden bij aankomst (bij te boeken)

Keuken

  • Keukeninventaris
  • Kookgerei
  • Koelkast
  • Koffieapparaat
  • Vaatwasser
  • Waterkoker
  • Fornuis
  • Keuken
  • Combi-magnetron

Kindvriendelijk

  • Babybed (op aanvraag)
  • Kinderstoel (op aanvraag)

Slaapkamer

  • Eenpersoonsbed (2)
  • Aantal slaapkamers

Toegankelijkheid

  • Traptreden naar accommodatie

Tuin/Terras

  • Terras / veranda (half overdekt)
  • Privé terras
  • Tuinmeubilair

Woonkamer

  • TV
  • Eethoek

Badkamer

  • Badkamer (1)
  • Douche (1)
  • Toilet (1)
  • Wastafel

Belangrijkste parkvoorzieningen en sfeerimpressie

Ossiacher See

alle parkinformatie
  • Bij de Ossiacher See
  • Actief in de natuur

(Sport)activiteiten

  • Supboard verhuur
  • Sportveld
  • Tafeltennistafel
  • Tennisbaan
  • Visvijver
  • Volleybalveld
  • Zandstrand

Activiteiten in de omgeving

  • Fietsen
  • Kanoën
  • Mountainbiken
  • Natuurpark (<5 KM)
  • Paardrijden
  • Pittoreske dorpjes
  • Surfen
  • Vissen
  • Wandelen
  • Waterskiën / wakeboarden

Algemene faciliteiten

  • Receptie
  • Wifi algemene ruimte (gratis)
  • Winkel

Gesproken taal

  • Duits
  • Engels

Kind en tiener

  • Animatie
  • Speeltuin (outdoor)

Ligging

  • Bij een bos
  • Berggebied
  • Aan het water

Zwembad

  • Waterglijbaan
  • Bij een meer

Eten & drinken

  • Pizzeria
  • Bar / Bistro
  • Afhaalmaaltijden

Aanbieder

  • Europarcs

Beschikbaarheid en prijzen

Praktische informatie

  • Annuleringsvoorwaarden

    Annuleringsvoorwaarden volgens Recron


    Deze aanbieder is aangesloten bij de branchevereniging van de Recron (recreatieondernemers), hierdoor ben je altijd verzekerd van duidelijke (annuleringen)voorwaarden m.b.t. je reservering.

    Annuleer je meer dan drie maanden voor de afgesproken datum? Dan hoef je slechts 15% van de kosten te betalen.

    Annuleer je drie tot twee maanden voor de afgesproken datum? Dan hoef je slechts 50% van de kosten te betalen.

    Annuleer je binnen twee tot één maand voor de afgesproken datum? Dan moet je 75% van de kosten betalen.

    Annuleer je binnen één maand voor de afgesproken datum? Dan moet je 90% van de kosten betalen.

    Annuleer je op de afgesproken dag? Of tijdens je verblijf? Dan moet je altijd 100% van de kosten betalen.

  • Betaalinformatie

    Bij boekingen meer dan zes weken voor aankomst betaal je 30% aan, de rest zes weken voor aankomst. Boek je binnen zes weken, dan betaal je direct het volledige bedrag.

    betaal termijnen:
    • 30% bij het maken van de boeking
    • 70% 6 weken vóór aankomstdatum

    Je dient 100% aan te betalen indien je 6 weken voor je vertrekdatum boekt

  • In- en uitchecktijden
    Check-in: 16:00
    Check-out: 10:00
  • Inbegrepen / aanwezig
    • Airconditioning
    • Wifi
    • Bedlinnen
  • Minimum aantal nachten : 1

Veelgestelde vragen

  1. Is roken in de accommodaties toegestaan?

    Nee, de accommodaties zijn rookvrij.

  2. Moet ik eigen badlinnen meenemen?

    Ja, deze dien je zelf mee te nemen of bij te boeken.

  3. Is barbecueën toegestaan?

    Elektrisch barbecueën en barbecueën op gas is toegestaan op het vakantiepark. Barbecueën op kolen is niet toegestaan.

  4. Moet ik de eindschoonmaak verzorgen?

    De kosten voor de eindschoonmaak zitten bij de huur inbegrepen en hoef je dus niet zelf uit te voeren.

  5. Wat zijn de check-in en check-out tijden voor Edelweiss?
    Je kunt bij Ossiacher See inchecken vanaf 16:00. Je moet uitchecken voor 10:00.
  6. Is er een restaurant op Ossiacher See?
    Ja, er is een pizzeria op Ossiacher See. Daarnaast biedt het park een bar / Bistro en enkele afhaalmaaltijden.
  7. Is er wifi bij Edelweiss?
    Ja, Edelweiss beschikt over wifi (gratis). Het park biedt gratis wifi aan in gedeelde ruimte(s).
  8. Is roken in de Edelweiss toegestaan?
    Nee, roken in deze accommodatie is niet toegestaan.
  9. Zijn huisdieren toegestaan in de accommodatie?
    Ja, huisdieren zijn toegestaan in de accommodatie. Geef tijdens het boeken aan met een huisdier te willen komen om zo te zien of de huisdiervriendelijke accommodatie beschikbaar is.
  10. Moet ik eigen bedlinnen meenemen?
    Bedlinnen zijn verplicht aanwezig in de accommodatie en hoef je dus niet zelf mee te nemen.
  11. Kan ik een kinderstoel bijboeken?
    Ja, indien voorradig is het mogelijk om een kinderstoel bij te boeken.
  12. Moet ik eigen handdoeken meenemen naar Edelweiss?
    Handdoeken dien je zelf mee te nemen of bij te boeken.
  13. Kan ik een kinderbed bijboeken?
    Ja, indien voorradig is het mogelijk om een kinderbed bij te boeken.
Parkinformatie

Ossiacher See

Zandvolleybalveld bij een glamping-vakantiepark, met uitzicht op een meer en bergen in de verte.
Zonnig vakantiepark aan het meer met speeltuin, zandbak en bergen, perfect voor glamping accommodaties.
Buitenterras bij vakantieresort met glaspui, groene planten en gasten, perfect voor glamping.

Wat je moet weten over het park

Welkom bij Ossiacher See, idyllisch gelegen aan de pittoreske oevers van de Ossiacher See en omgeven door het adembenemende Karinthische landschap in Oostenrijk. Het park biedt het hele jaar door een perfecte uitvalsbasis voor natuurliefhebbers, of je nu wilt wandelen, fietsen of watersporten beoefenen. Met zijn terrasvormige aanleg biedt elk verblijf een schitterend uitzicht over het meer. Kies voor de zomerse verkoeling van het meer of ga juist voor de winterse avonturen in de nabijgelegen skigebieden.

Ontdek het park
Plattegrond

Praktische informatie

Gastwaardering 8.9

69 reviews

  • 50
  • 11
  • 1
  • 2
  • 5
  • 21 Jun 2026

    Wij hadden hier het onderkomen Seerose2. Een vrije luxe lodge op de camping. Een mooi onderkomen, maar met minimale uitrusting. Inventaris mag wat royaler. Zo waren er geen ligbedden of stoelen met verstelbare rugleuning. Ook de keuken inventaris is minimaal. Er waren geen koffiekoppen. Thee en koffie uit hetzelfde glas is toch minder… deze werden voa de receptie wel nageleverd! Top!

    Reviews van Google
  • 18 Jun 2026

    Om te beginnen wil ik het met iets positiefs afmaken: de service van Gebetsrotiher is zoals altijd het vermelden waard.
    Onze begeleidster Lydia was super behulpzaam en zorgzaam. Graag nog eens op een andere camping :)

    Voor de rest zou ik het liefst 0 sterren geven, maar dat kan niet.
    Helaas waren we teleurgesteld over ons verblijf. De douches waren niet schoon en maakten over het algemeen een onhygiënische indruk, wat het verblijf flink verpestte.

    Bovendien hadden we meer het gevoel in een jeugdherberg te zitten dan in een ontspannen vakantiecomplex, omdat er heel veel kinderen op het terrein waren. Wie op zoek is naar rust, is hier misschien niet op zijn plek.

    Vooral vervelend was dat er ’s ochtends al rond 7.30 uur in de tuin werd gewerkt. Het lawaai dat daardoor ontstond, heeft onze ontspanning flink verstoord.

    Een ander groot minpunt is het ontbreken van een hondenstrand. Vooral bij hoge temperaturen is het voor hondenbezitters nauwelijks te verdragen dat er geen geschikte plek is om de hond in het water te laten.

    Over het geheel genomen voldoet het aanbod voor ons helaas niet aan de verwachtingen, en daarom zouden we deze accommodatie niet aanbevelen

    Dit is een vertaling, klik hier voor het origineel

    Vorab möchte ich was mit positiven starten: der Service von Gebetsrotiher ist wie immer lieben zu erwähnen.
    Unsere Betreuerin Lydia war super hilfsbereit und fürsorglich. Gerne auf einem anderen Campingplatz wieder :)

    Für den Rest würde ich am liebsten 0 Sterne vergeben, doch das geht nicht.
    Leider waren wir von unserem Aufenthalt enttäuscht. Die Duschanlagen waren nicht sauber und wirkten insgesamt unhygienisch, was den Aufenthalt deutlich beeinträchtigt hat.

    Außerdem hatten wir eher das Gefühl, in einer Jugendherberge als in einer entspannten Ferienanlage zu sein, da sich sehr viele Kinder auf dem Gelände befanden. Wer Ruhe sucht, ist hier möglicherweise nicht richtig aufgehoben.

    Besonders störend war, dass bereits morgens gegen 7:30 Uhr Gartenarbeiten durchgeführt wurden. Der dadurch entstehende Lärm hat die Erholung erheblich beeinträchtigt.

    Ein weiterer großer Kritikpunkt ist das Fehlen eines Hundestrandes. Gerade bei hohen Temperaturen ist es für Hundebesitzer kaum zumutbar, keine geeignete Möglichkeit zu haben, den Hund ans Wasser zu lassen.

    Insgesamt entspricht das Angebot für uns leider nicht den Erwartungen, weshalb wir die Unterkunft nicht weiterempfehlen würden

    Reviews van Google
  • 17 Jun 2026

    We hadden een chalet voor 4 personen aan de rand (2 personen met hond). Over het algemeen was de locatie heel mooi en rustgevend voor een verblijf van een week. Het rechterdeel van het ‘strand’ met de steiger was binnen een paar minuten goed te bereiken. Daarnaast hadden we de handdoekenservice geboekt (badmat + 2 handdoeken, groot en klein), een keukenset (afwasdoek, borstel, 2 kleine vuilniszakjes) + keukendoeken, evenals het pakket met dekbedovertrekken en het hondenhekje. Helaas was een deel daarvan op de dag van aankomst nog niet klaargezet. Dit werd de volgende dag op verzoek rond het middaguur alsnog geregeld. Het park heeft een onlineportaal voor vragen en opmerkingen. Daar verloopt de afhandeling een stuk sneller. Wat betreft vuilniszakken en vaatwastabletten zou het zeker geen kwaad kunnen om er 2 à 3 extra beschikbaar te stellen. Verder is het Charlet goed uitgerust. (Zonder oven) Airco, infraroodverwarming, horren enz. zijn aanwezig. Een pluspunt is een stofzuiger, want je brengt al veel zand en grind van de paden mee naar het terras en in het Charlet. Afgezien van de hondenharen op de vloer. Over honden gesproken: We snappen dat honden in de periode van juni tot september tussen 8 en 20 uur niet meer in het meer mogen (over het algemeen alleen via de rechtertoegang tot het meer). Maar we moeten wel zeggen dat dit natuurlijk jammer is. Dit komt waarschijnlijk voort uit incidenten met gasten die hun honden niet goed hebben opgevoed. Of ook gasten zonder hond die geen afstand konden of wilden houden. Toch is de nabijheid van de speeltuin en het liggedeelte bij de rechtertoegang tot het meer een beetje uitdagend en zijn ruzies met andere gasten voorgeprogrammeerd. Helaas is er in de omgeving geen andere mogelijkheid om je hond even in het water te laten. Zonder ergens heen te rijden, en ook daar zijn de mogelijkheden erg beperkt. Het stoorde ons nu niet zo erg, want in Nederland is het vaak ook zo. Het zou alleen bij de boeking net zo gedetailleerd moeten worden vermeld als bijvoorbeeld in de huisregels. Verder vonden we het niet erg dat honden niet in bed of op de bank mogen. Omdat die van ons dat thuis ook niet mag, was dit geen grote aanpassing, maar het roept wel vragen op. Hier zou meer duidelijkheid wenselijk zijn. Wat je misschien nog eens zou kunnen overwegen: Wij vinden het niet’n probleem om met de hond te zwemmen als je met de SUP het water op gaat of aan het einde van de steiger het water in gaat. Bovendien is dat al geselecteerd. Dat ‘ik laat de hond gewoon even loslopen’ is daardoor nog steeds niet mogelijk en niet iedereen gaat aan de oever ravotten. Deze beperking en de bijbehorende reikwijdte zijn bij het boeken niet duidelijk te zien. Anders zou je in deze prijsklasse op zoek gaan naar alternatieven met privétoegang tot het meer. Die zijn er ook bij het Ossiachermeer. In het hele park zijn er zakjes en vuilnisbakken. Zowel het park als de Charlet waren erg schoon. Over het algemeen hebben we goede herinneringen aan alle hondenbezitters; iedereen lette goed op zichzelf en zijn omgeving. Het publiek is over het algemeen heel gemengd en vrij rustig, wat we erg op prijs stelden. Tegelijkertijd waren er ook een of meerdere schoolklassen hier (behalve in het weekend). Wat dat betreft moet je wel opmerken dat ze de kinderen behoorlijk hun gang laten gaan. We zouden in de toekomst graag afzien van een Charlet dat direct aan het park grenst, vanwege de drukte en het lawaai tot na 22.00 uur. Ook het springen vanaf de steiger bij het in- en uitstappen is vervelend. Omdat er hier geen rekening wordt gehouden met andere gasten. Kortom, we waren niet ontevreden en zouden hier zeker weer boeken, maar dan wel liever weer in het laagseizoen. We zijn het niet 100% eens met de prijs-kwaliteitverhouding.

    Dit is een vertaling, klik hier voor het origineel

    Wir hatten ein 4 Personen Charlet am Rand ( 2 Personen mit Hund). Insgesamt war die Lage für den Aufenthalt von einer Woche sehr schön und erholsam. Der rechte '' Strand'' Abschnitt mit Steg war in wenigen Minuten gut zu erreichen. Dazu gebucht hatten wir den Handtuchservice ( Badevorleger + 2 Handtücher groß und klein) , Küchenset ( Spüllappen, Bürste, 2 kleine Mülltüten) + Küchenhandtücher sowie das Paket der Bettbezüge und das Hundegitter. Leider war einiges davon am Anreisetag noch nicht bereitgestellt. Dies wurde am Folgetag auf Nachfrage gegen Mittag nachgeregelt. Der Park verfügt über eine Onlineportal bei Anliegen. Hier läuft die Bearbeitung deutlich schneller. Bzgl. Müllbeuteln und Spülmaschinentabs würde es sicher nicht schaden 2 - 3 mehr zur Verfügung zu stellen. Das Charlet ist ansonsten gut ausgestattet. (Ohne Ofen) Klimaanlage, Infrarotheizung, Fliegengitter etc. vorhanden. Ein Pluspunkt ist ein Staubsauger da man sich schon viel Sand und Schotter von den Wegen mit auf die Terasse und ins Charlet bringt. Unabhängig der Hundehaare am Boden. Zum Thema Hund : Wir können nachvollziehen , dass Hunde im Zeitraum von Juni - September nicht mehr zischen 8 - 20 Uhr in den See (generell nur rechter Seezugang) dürfen. Müssen aber sagen, dass dies natürlich schade ist. Idr. resümiert sowas aus Vorfällen mit Gästen die ihre Hunde nicht gut erzogen haben. Oder auch Gäste ohne Hund die keinen Abstand waren können/ wollen. Trotz allem ist die Nähe zum Spielplatz und der Liegefläche am rechten Seezugang etwas provokant und Streitigkeiten mit andern Gästen sind vorprogrammiert. Leider gibt es im Umfeld keine andere Möglichkeit seinen Hund mal eben ins Wasser zu lassen. Ohne wohin zu fahren und auch hier sind sind Möglichkeiten sehr begrenzt. Es hat uns jetzt nicht großartig gestört da dies in Holland auch oft so ist. Müsste nur bei der Buchung genauso detailliert formuliert sein wie zb. in den Hausregeln. Weiterhin störte uns nicht, dass Hunde weder ins Bett noch aufs Sofa dürfen. Da unserer dies zuhause auch nicht darf, war dies keine Umstellung birgt jedoch auch Diskussionsbedarf. Hier wäre mehr Transparenz wünschenswert. Was man evtll. überdenken könnten : Wir empfinden das Baden mit Hund wenn man mit dem SUP rausfährt oder aber auch am Ende vom Steg ins Wasser geht, als nicht problematisch. Zudem das auch schon selektiert. Dieses ich lass den Hund einfach mal laufen ist dadurch weiterhin nicht gegeben und es tummeln sich auch nicht alle am Ufer. Diese Einschränkung und der damit verbundene Umfang ist bei der Buchung nicht klar erkennbar. Sonst würde man in dieser Preiskategorie nach Alternativen schauen mit privaten Seezugang. Die es am Ossiacher auch gibt. Im gesamten Park gibt es Beutel und Mülleimer. Der Park sowie das Charlet war sehr sauber. Insgesamt bleiben uns alle Hundebesitzer gut in Erinnerung jeder hat auf sich und sein Umfeld geachtet. Das Publikum ist insgesamt sehr gemischt und eher ruhig was wir sehr genossen haben. Zeitgleich war auch eine oder mehrere Schulklassen hier ( außer am Wochenende). Diesbezüglich muss man anmerken die lässt man doch sehr laufen. Auf ein Charlet direkt angrenzend würden wir auch in Zukunft gerne verzichten wollen, aufgrund des Trubels und Lautstärke bis nach 22 Uhr. Ebenfalls ist das Springen von Steg beim Ein - und Aussteigen lästig. Da hier keine Rücksicht auf andere Gäste genommen wird. Zusammenfassend waren wir nicht unzufrieden und würden auch wieder buchen, jedoch auch eher wieder zur Nebensaison. 100% einverstanden sind wir mit dem Preisleistungsverhältnis nicht.

    Reviews van Google
  • 12 Jun 2026

    Het is een topuitgangspunt voor wandelingen en het meer is geweldig

    Dit is een vertaling, klik hier voor het origineel

    Bester Ausgangspunkt für Wanderungen und der See ist Mega

    Reviews van Google
  • 10 Jun 2026

    We hebben voor het eerst in een stacaravan verbleven en zijn supertevreden. We kunnen het park, inclusief de service, met een gerust hart aanbevelen. Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Ook onze hond voelde zich er heel goed. Op de wandelpaden zijn genoeg plekken om de uitwerpselen op te ruimen. Wat we ook kunnen aanraden: het eten in het restaurant halen en dan op je eigen terras ervan genieten...

    Dit is een vertaling, klik hier voor het origineel

    Wir haben das erste Mal ein Mobilhome genutzt und sind super zufrieden. Wir können die Anlage inkl. Service mit gutem Gewissen weiterempfehlen. Das Personal ist sehr freundlich und hilfsbereit. Auch unser Hund fühlte sich sehr wohl. Auf den Gassi-Wegen sind genug Optionen, die Hinterlassenschaften zu entsorgen. Was wir auch empfehlen können: Im Restaurant das Essen holen und dann auf der eigenen Terasse geniesen...

    Reviews van Google
  • 05 Jun 2026

    -

    Reviews van Google
1 / 12

Wellicht ook interessante accommodaties voor jou

Accommodaties toegevoegd aan favorieten ga naar favorieten